sobota, 5 września 2015

Nowy cykl na blogu: W historycznym zwierciadle

Dzisiaj krótka notka informacyjna. Od tego miesiąca chciałabym wprowadzić cykl książek tematycznych: W historycznym zwierciadle. Co kilka recenzji chciałabym przedstawiać wybraną książkę historyczną, która naprawdę zasługuje na uznanie i to nie tylko historyka. Obrałam sobie za cel pokazać, że historia to nie tylko suche daty bitew i kolejnych koronacji królów, a książka historyczna to nie opasły tom pisany niezrozumiałym językiem.


Do niedawna dominował bardzo jednostronny kierunek patrzenia na historię. Ostatnie lata obfitują w dosłowny wysyp książek historycznych, ale pisanych przez młodych historyków, którzy pragną przedstawić zupełnie inną perspektywę historyczną. Poruszają tematy, które kiedyś zdawały się być nieistotne, a teraz potrafią przewrócić do góry nogami cały ''historyczny porządek''.

Zaprezentuję tutaj książki wciągające, czasem odważne, kontrowersyjne. Poruszające takie tematy, o których na pewno nie słyszeliście w szkole ani nie czytaliście w podręcznikach do historii. Pierwsza recenzja już niedługo. Będzie ciekawie, obiecuję! 

11 komentarzy:

  1. Czyżby pierwszą recenzją będzie"Dynastia Tudorów"? Czekam ze zniecierpliwieniem!

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie Dynastia Tudorów nie jest książką, którą bym poleciła, przynajmniej ta na podstawie serialu ;/

      Usuń
  2. Zapowiada się ciekawie! Będę czekać na posty z tej serii.
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie się zapowiada. Może przez twój cykl, zmienię zdanie o książkach historycznych i trafie na coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się bardzo ciekawie. Może właśnie dzięki temu cyklowi uda mi się polubić historię. Nie mogę się doczekać pierwszego posta ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi intrygująco!
    Może w końcu przekonam się do książek historycznych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam napisać to samo, więc postanowiłam się jedynie podpisać pod twoim komentarzem :D

      Usuń
  6. Nareszcie ktoś się za to wziął.
    Historię lubię, ale jakoś nie mam pomysłu, jak się w nią efektywnie zgłębiać. Myślę, że poprzez książki będzie najlepiej ;)

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie super :) rzadko czytam historyczne, bo jakoś mi nie wpadają w ręce, ale mam dobre wspomnienia po chociażby "Czarownicy" P.Gregory

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie! Z chęcią poznam trochę historii od tej ciekawszej strony. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam z książkami, zbyt daleko obsadzonych w przeszłości, jak już mówiłam jeżeli książka historyczna to tylko o tematyce wojennej:)
    Pozdrawiam Justyna z książko miłości moja

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wizytę. Pozostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło przeczytać kilka słów od Ciebie :)