wtorek, 15 września 2015

Pięć zapowiedzi książek, na które czekam tej jesieni


Wraz z nadejściem września, zmniejszeniem się upałów i ilości pracy, powoli przełamuję swoją stagnację czytelniczą. Mam większą ochotę na czytanie, a co za tym idzie kupowanie książek. Tak naprawdę w ostatnich miesiącach do moich zbiorów przybyła tylko jedna książka, bo starałam się czytać (o ile w ogóle to robiłam) to, co zalega mi na półkach, czyli mówiąc krótko lekkie ''niewypały''. Zostało mi jeszcze jedna książka, którą muszę zmęczyć i wyjdę na prosto. 

Co za tym idzie, pora rozejrzeć się za książkowymi nowościami, których trochę pojawi się tej jesieni. Ja wybrałam dość luźne tytuły, bo na takie mam teraz ochotę, więc nie zamierzam czytać nic na siłę, bo przecież nie o to chodzi, prawda? Najbardziej cieszę się na pozycję pierwszą, uwielbiam fantastykę i Trudi Canavan. Bezapelacyjnie cudowne książki, a że nie jakieś szczególnie ambitne- trudno. 

Zapraszam na moją listę pięciu książek, na których premiery czekam i które zamierzam na pewno kupić:



1. Trudi Canavan ''Anioł burz'',

''Tyen naucza magii mechanicznej w Liftre – powszechnie poważanej szkole. Dociera tam wieść, że Raen, najpotężniejszy mag i władca wszystkich światów, powrócił po długiej nieobecności. Nauczyciele i studenci uciekają, gdyż w Liftre uczono zakazanej przez Raena magii, w przekonaniu że ten nie żyje. W jednej chwili Tyen traci dom i cel… Pozostaje mu jedynie złożona Velli obietnica przywrócenia jej cielesnej postaci.
Raen odzyskuje władzę, a wokół wzbiera bunt, Tyen zaś musi postanowić, do czego jest w stanie się posunąć, by dotrzymać danego Velli słowa.
Po pięciu latach spędzonych wśród tkaczy gobelinów w Schpecie w spokojne życie Rielle wkracza wojna. W obliczu porażki i nieuchronnej okupacji wszyscy ze zdumieniem obserwują, jak wrogie wojska wycofują się, a do bram miasta zbliżają się trzy postacie – w czarnych włosach jednej z nich pobłyskują niebieskie refleksy. Przeszłość dziewczyny z dalekiego kraju i jej magiczne zdolności to nie wszystkie sekrety, jakie mógłby wyjawić tajemniczy przybysz…
Anioł zamierza wrócić do swojego świata i pragnie zabrać Rielle ze sobą.''
(źródło: strona wydawnictwa Platon)

w sprzedaży od: 28.10.2015



2. Jacek Piekara ''Ja Inkwizytor. Kościany galeon''


''OTO ON, INKWIZYTOR I SŁUGA BOŻY
CZŁOWIEK GŁĘBOKIEJ WIARY
Odkryj świat, w którym Chrystus zszedł z krzyża i objął władzę nad ludzkością. Świat tortur, stosów i prześladowań.
Piętnaście wieków od zdobycia Rzymu przez Armię Jezusa, światem rządzą inkwizytorzy. Jednym z nich jest Mordimer Madderdin, człowiek fanatycznie oddany swej profesji, a przy tym cynik i idealista w jednym, pełen duchowej pasji miłośnik płci pięknej oraz gorliwy chrześcijanin serdecznie gardzący klerem.
Los rzuca inkwizytora daleko na północ od Szkocji, aż na zimne, deszczowe i wiecznie skryte we mgle Farskie Wyspy. Tam Mordimer Madderdin, nieoczekiwanie staje twarzą w twarz z najgorszym koszmarem, jaki mógł przytrafić się chrześcijaninowi''
(źródło: strona wydawnictwa Fabryka Słów)

w sprzedaży od: 30.11.2015


3. Małgorzata Gutowska-Adamczyk "Kalendarze''

''Masz siostrę! – radosny okrzyk babci wybudził ją w październikowy poranek. To pierwsze, mocno utrwalone wspomnienie dziewczynki. Odtąd była starszą siostrą, mądrzejszą, odpowiedzialną. Jako sześciolatka zaczęła swoją drogę do dorosłości.

Wakacje co roku spędzała u dziadków na wsi. Całe dnie biegała boso po trawie, bawiła się ze zwierzętami, pomagała babci, prowadząc z nią długie rozmowy. 

Powieść Małgorzaty Gutowskiej-Adamczyk zabiera nas w podróż do małego podwarszawskiego miasta i mazowieckiej wsi, ukrytych w nich wspomnień, obrazów, wrażeń i ludzi. Dorosła kobieta – której synowie opuszczają właśnie rodzinne gniazdo – opowiada historię dziewczynki i odkrywa piękno zwyczajnych rzeczy. Rozmowa przy stole, rodzinna wyprawa pociągiem do sąsiedniej miejscowości, uścisk dłoni najbliższych. Potrafiły przynieść wielką radość i były – może wciąż są – na wyciągnięcie ręki.

Kalendarze to mądra opowieść, która pokazuje, że spokojne i z pozoru nudne życie potrafi być wielkim darem. ''
(źródło: strona Wydawnictwa Literackiego)

w sprzedaży od: 28.09.2015


4. Sue Monk Kind ''Opactwo świętego grzechu''

''Druga powieść w dorobku autorki Sekretnego życia pszczół i Czarnych skrzydeł! Zekranizowana pod oryginalnym tytułem Tron syreny z Kim Basinger w roli głównej.


Po raz kolejny Sue Monk Kidd umiejscowiła opisywane wydarzenia w bliskiej swemu sercu i okrutnej zarazem Karolinie Południowej. U jej wybrzeży leży mała urokliwa wysepka Egret, na której wznosi się zabytkowy klasztor benedyktynów, przez miejscowych nazywany opactwem świętego grzechu. To magiczne miejsce, przechowywany w nim na wpół religijny, na wpół mityczny relikt - bogato zdobione krzesło zwane tronem syreny - oraz legenda o celtyckiej bogini Senarze, która zanim stała się świętą, była kobietą-rybą, legły u podstaw tej niezwykłej i bardzo osobistej książki.

Przeżywająca kryzys wieku średniego, znudzona dotychczasowym życiem i kochającym mężem Jessie Sullivan powraca na wyspę swego dzieciństwa, żeby zaopiekować się matką, która uległa niecodziennemu wypadkowi. Ta podróż w przeszłość stanie się dla bohaterki sposobem na oswojenie demonów z dzieciństwa, pogodzenie się z owianą tajemnicą, tragiczną śmiercią ojca i odnalezienie siebie. Jessie odkryje uśpiony w sobie talent malarski i da się porwać uczuciu, rodem z Ptaków ciernistych krzewów. Czy po powrocie jej małżeństwo z ustatkowanym, kochającym Hughem będzie miało nadal sens? Czy Jessie będzie umiała wrócić do dawnego życia?

Opactwo świętego grzechu to piękna książka o miłości i towarzyszącemu temu uczuciu zrozumieniu drugiej osoby. To także mocny głos Sue Monk Kidd w sprawie eutanazji.''
(źródło: strona Wydawnictwa Literackiego)

w sprzedaży od: 12.10.2015



5. Jean-Christophe Brisard, Claude Quetel ''Dzieci dyktatorów''

''Jak wyglądało prywatne życie dzieci dyktatorów?


Alina Castro musiała do swojego ojca mówić: Comandante, a jej brat Fidelito był trzykrotnie porywany przez własnych rodziców!

Syn Mao Zedonga dostał od taty płaszcz jako prezent ślubny, a córka Stalina Swietłana była tak „zachwycona” swoją ojczyzną, że 13 lat po śmierci ojca uciekła na Zachód.

Kim Dzong Un godnie zastąpił swego protoplastę, stając się najkrwawszym dyktatorem XXI wieku.

Przeróżne osoby, miejsca, charaktery i losy. Mianownik ten sam – ojciec despota. 
Niektóre dzieci zmuszono, by poświęciły swoją niewinność. Reżim widział w nich kontynuatorów rządzącej dynastii. Inne, dla odmiany, traktowano nie lepiej niż resztę społeczeństwa. 
Musiały stać w blasku fleszy w służbie propagandy lub ukrywać się przed wzrokiem nieprzystępnego ojca, który się ich wyrzekł i skazał na wygnanie.
Część z nich przyznaje się do dziedzictwa swoich ojców. Dla innych ten ciężar jest nie do udźwignięcia. Te ostatnie będą ze wszystkich sił starały się przeciąć więzy łączące je z ludźmi, z którymi przyszło im dzielić życie.
Prawda o Dzieciach dyktatorów leży gdzieś między prywatną opowieścią o losach pojedynczych ludzi a wielką panoramą dziejów. Pora ją odkryć. I zrozumieć''
(źródło: strona wydawnictwa Znak Horyzont''

w sprzedaży od: 28.09.2015



Zainteresowało Was coś z mojej listy? A może macie swoje własne listy wyczekiwanych premier książkowych?



31 komentarzy:

  1. Ja już nawet nie liczę nq co czekam, stale bowiem dopisuję nowe książki do swojej listy. Życia mi nie starczy na ich przeczytanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalendarze już przeczytałam - polecam, bo warto czekać na tę opowieść!
    Natomiast "Opactwo..." właśnie czytam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Ci zazdroszczę tej przedpremierowej możliwości czytania! :D

      Usuń
  3. Lubię Canavan. Wiesz może czy ta książka to jakiś początek kolejnej trylogii czy kontynuacja czegoś ? :)
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To kontynuacja trylogii Millenium. Pierwszy tom to ''Złodziejska magia''- wyszedł w zeszłe lato.

      Usuń
  4. Zaintrygowały mnie te "Dzieci dyktatorów" chyba chciałabym przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem bardzo ciekawa Piekary! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ,,Opactwo świętego grzechu" już czytałam. Zapraszam na recenzję:)
    Bardzo ciekawią mnie ,,Kalendarze":)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Opactwo świętego grzechu" muszę poznać. Podobają mi się książki autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Obie części "Kobiet dyktatorów" Diane Ducret były wyśmienite, więc "Dzieci dyktatorów" na pewno przeczytam. Tak! Mam też swoją własną listę jesiennych premier, na które czekam z niecierpliwością - jest na blogu. Zapowiada się prawdziwa jesienna klęska książkowego urodzaju ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych wszystkich pozycji najbardziej zainteresowała mnie książka "Dzieci dyktatorów" :D

    http://zaczarowana-me.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam IDENTYCZNIE. Marazm letni mija i ruszam do przodu, 4 książki już za mną i chcę przeczytać jeszcze przynajmniej 4 :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Też zamierzam przeczytać "Opactwo świętego grzechu", ponieważ "Sekretne życie pszczół" podobało mi się baaaardzooo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno przeczytam Dzieci dyktatorów. Przy większej ilości czasu z chęcią również zobaczę co słychać u naszego uniżonego sługi Mordimera :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może i ja się na jakieś kuszę ;)

    http://grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja teraz mam zamiar czytać dotyk Crosa :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tych książek chyba żadna nie jest dla mnie, ale może to i dobrze, bo moja lista już i tak jest za długa :D
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam na "Anioła Burz" Trudi Canavan, bardzo ją lubię, a pierwsza część spodobała mi się ;))
    ściskam
    Latające książki

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam mocno mieszane uczucia co do twórczości pani Canavan. Z jednej strony podziwiam świat, jaki stworzyła w swoich dwóch trylogiach (Czarnego Maga i Zdrajcy), z drugiej strony przeklinam ją za niesamowicie bezbarwnych bohaterów! D: Widzę również, że oczekujesz na kolejną książkę Piekary z cyklu inkwizytorskiego. Czytałam jedną z jego książek ("Miecz Aniołów"), bardzo mi się podobała i mam zamiar przeczytać kolejne tomy o Mordimerze Madderdinie. ;)
    Bo kocham czytać!

    OdpowiedzUsuń
  18. Kidd i Gutowska-Adamczyk to także moje typy. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja teraz też właśnie staram się nic nie kupować, choć słabo mi to wychodzi. Mam na półce kilka książek do przeczytania, które już długo stoją i chcę je w końcu przeczytać.
    Książki zapowiadają się ciekawie :)
    Pozdrawiam ciepło :**

    OdpowiedzUsuń
  20. Ogólnie na jesień jest bardzo sporo ciekawych i świetnych zapowiedzi. Najbardziej interesuje mnie najnowsza powieść D.J Daugherty , jak i też pani Canvan.

    OdpowiedzUsuń
  21. Coraz bardziej czuję, że w tym miesiącu mój portfel ucierpi bardzo bardzo xD
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie (na blogu akcja Book Tour! ) ~Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałabym przeczytać Dzieci dyktatorów, ale czy mi się to uda - zobaczymy :)

    Pozdrawiam, Dakota // 97books

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znalazłam nic co by mnie zainteresowało...

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Książkoholicy zdecydowanie powinni mieć od życia dodatkowe godziny :D
    Zapraszam na mojego bloga ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Opactwo właśnie czytam i choć przeczytałam wciąż niewiele, to już jestem rozczarowana...

    OdpowiedzUsuń
  26. Muszę w końcu zaopatrzyć się w Z"łodziejską magię", bo uwielbiam książki Trudi. "Opactwo..." też bym chciała przeczytać, ale wolę najpierw zapoznać się z innymi dziełami tej autorki.

    papierowe-strony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wizytę. Pozostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło przeczytać kilka słów od Ciebie :)