środa, 21 czerwca 2017

[25] Karolina Korwin Piotrowska ''#Sława''


Autor: Karolina Korwin Piotrowska
Tytuł: #Sława
Liczba stron: 560
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Posiadam: TAK


Muszę na samym wstępie powiedzieć, że przy tej książce będę nieobiektywna. Dlaczego? Bo kocham wszystkie pozostałe książki Karoliny Korwin Piotrowskiej, a więc wiedziałam, że i tą będę zachwycona. Tak, wiedziałam to zanim sięgnęłam po książkę i zdania nie zmieniłam, a ewentualne zarzuty pod adresem książki w ogóle mnie nie obchodzą.


Lubię styl Karoliny, jej złośliwość, wytykanie przywar gwiazdom, ich tandetnym zachowaniom i sprzedawaniu się zawsze i wszędzie. No co ja poradzę, ale przy każdej jej książce wręcz płaczę ze śmiechu. Podczas czytania mam wrażenie, że słyszę jak sama autorka wypowiada napisane kwestie i wręcz widzę to, jak bardzo sprawia jej to przyjemność. Piotrowska to dla mnie idealna komentatorka naszego polskiego szołbiznesu (tak, taka pisownia została użyta specjalnie) - bo ten nasz ''światek'' często jest bardzo płytki, a niekiedy nawet żałosny. 

"#Sława'' porusza temat, który wszyscy kochają. Sława - pewnie każdy człowiek bardziej lub mniej marzy o tym, żeby być sławnym, zarabiać kupę forsy i być rozpoznawalnym. Co zrobić, takie z nas samolubne i narcystyczne osobniki. Obecnie ''Sława'' to coś innego niż kiedyś - teraz ''ją'' zdobywa się zupełnie inaczej - Instagram, YT, tandetne ustawki i sprzedawanie wszystkiego i wszędzie. 

Dla mnie dużym zaskoczeniem był fakt, że ''#Sława'' to nie tylko zbiór obecnych gwiazd, gwiazdeczek, gwiazduniek - obecnych tzn. z przełomu kilkudziesięciu lat. Nowa książka Karoliny zgłębia ''gwiazdorstwo'', ''sławę'' i cały ten wszechobecny blichtr, także z perspektywy historycznej. Dla mnie jako historyka z wykształcenia dodało to książce niesamowitego smaku, głębi, a książka stała się nie tylko zabawna i ciekawa, ale bardzo pouczająca.

Wiele osób zarzuca ''#Sławie'', że książka to powielenie pewnych wątków z poprzednich książek Karoliny, z ''Magla towarzyskiego''. Zupełnie się z tym nie zgadzam - dla mnie książka to zupełnie coś innego w dotychczasowym dorobku autorki, coś znacznie bardziej rozbudowanego i głębiej przebadanego.

Jestem nieobiektywna i kropka. ''#Sławę'' pochłonęłam i na pewno tak będzie z każdą kolejną napisaną przez autorkę książką. Karolino, chcę więcej!

9/10

Za książkę dziękuję


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę. Pozostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło przeczytać kilka słów od Ciebie :)